Σάββατο 28 Οκτωβρίου 2017

ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ, ΧΙΛΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ - του Μίκη Θεοδωράκη

Άρθρο του Μίκη Θεοδωράκη («Χανιώτικα Νέα», 23.10.2017)


Η φωτογραφία δείχνει τις πλάτες του Τραμπ και του Τσίπρα, καθώς προχωρούν. Ο δικός μας, αριστερά του Τραμπ, με το δεξί του χέρι έχει αγκαλιάσει τον Πρόεδρο της Αμερικής. Τον παγκόσμιο ηγέτη των μεγαλοθηρευτών. Τον δεινόσαυρο! Τι να του λέει άραγε μετά το δημόσιο λιβάνισμα μπροστά στις κάμερες, με κείνα τα περί «διαβολικής» επιδεξιότητας που τελικά καταλήγει στο …. καλό;

« - Βασίσου σε μένα. Είδες με τι ευκολία αρνήθηκα τον παλιό εαυτό μου με τις παιδικές ασθένειες της ναυαγισμένης Αριστεράς; Τις εθνικές μας αυταπάτες που τώρα κατάλαβα πόσο νυχτωμένος ήμουνα όταν σας χαρακτήριζα «φονιάδες των Λαών». Τη στιγμή που σας είδα να με υποδέχεστε στην πόρτα του Λευκού Οίκου, είδα φως, λες και έβγαινα από την κολυμπήθρα του Σιλωάμ. Ξαναγεννήθηκα και γι’ αυτό σας χαϊδεύω την πλάτη! Χαϊδεύω την υπερδύναμη, την μεγάλη και πλούσια Αμερική και υπόσχομαι να μετατρέψω την χώρα μου σε ένα ανάχωμα εναντίον των βαρβάρων εχθρών του ελεύθερου κόσμου, όπως έκανε ο Λεωνίδας με τους Πέρσες! Γι’ αυτό βοηθήστε με να στερεωθώ, να βγω από την κρίση και να μοιράσω λίγα χρήματα ώστε να αποκτήσω λαϊκή βάση κι από κει και πέρα, μαζί με την άνθρωπό σας τον Πάνο θα φροντίσουμε να αποκτήσουμε τη δύναμη που ταιριάζει σε εκπροσώπους σας σ’ αυτό το κρίσιμο πόστο το τόσο πολύτιμο για τα στρατηγικά σας συμφέροντα.



Ποιος άλλος εκτός από μένα μπορεί να συνδυάσει την λαϊκή πλειοψηφία του ελληνικού λαού που εξακολουθεί να πιστεύει στα ιδανικά της Αριστεράς, με την εξυπηρέτηση των αμερικάνικών συμφερόντων; Μόνο εγώ μπορώ να τον πείσω ότι μπορεί να υπάρξει μια Αριστερά θεματοφύλακας του ελεύθερου κόσμου! Πρέπει να υπάρξει μια δυνατή εξουσία, ικανή να προστατεύει τις στρατιωτικές βάσεις και γενικά ό,τι χρειάζεται, ώστε η ανανεωμένη Ελλάδα να γίνει φρούριο μιας τόσο φιλικής χώρας σαν αυτή που με υποδέχθηκε με τόση θερμότητα και ειλικρινή αισθήματα αγάπης όπως αυτά που δείξατε προς το πρόσωπό μου εσείς ο εκπρόσωπος της χώρας της Ελευθερίας.

Έζησα κοντά σας μεγάλες στιγμές, που μπορώ να πω ότι με έδεσαν μαζί σας, κύριε Πρόεδρε των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής. Όλα τα άλλα κόμματα και οι ηγέτες τους είναι άνευ σημασίας, έχουν μείνει πίσω από την εποχή μας. Εγώ απέδειξα ότι το ελάττωμά μου να υπάρξω κάποτε αριστερός, το ξεπέρασα μέσα σε μια νύχτα για να γίνω όχι μόνο ο δεξιός (αυτό είναι ξεπερασμένο) αλλά ένα στέλεχος του ελεύθερου κόσμου! Του κόσμου των θηρευτών, όπως είστε εσείς, όπως είναι το ΝΑΤΟ και όλες οι εξέχουσες προσωπικότητες της Ευρώπης των θηρευτών. Χάρη σε μένα η Ελλάδα από χώρα-θύμα θα μετατραπεί σε χώρα στην υπηρεσία των θηρευτών κι εγώ προσωπικά με το επιτελείο μου θα προσπαθήσουμε να γίνουμε άξιοι θηρευτές ξεκινώντας από την εκκαθάριση της ίδιας μας της χώρας…

Για τον λόγο αυτό μας χρειάζεται χρόνος και χρήμα. Γνωρίζω την μεγάλη σας επίδραση στις εξουσιαστικές δυνάμεις της χώρας μου. Πολιτικούς, δημοσιογράφους, επιστήμονες, καλλιτέχνες και φυσικά προ παντός στους ισχυρούς οικονομικούς παράγοντες. Γνωρίζετε ασφαλώς ότι αν γίνουν σύντομα εκλογές, είναι βέβαιο ότι θα εκλεγεί μια κυβέρνηση αδύναμη να κάνει μια τέτοια στροφή προς μια 100% φιλοαμερικανική πολιτική όπως αυτή που μπόρεσα να κάνω εγώ επειδή έχω ως βάση ένα μέρος της Αριστεράς. Στην περίπτωση αυτή, οι Έλληνες που σήμερα κοιμούνται λόγω του ότι η κυβέρνησή μου έχει την σφραγίδα της Αριστεράς, θα ξυπνήσουν και θα βγούνε στους δρόμους με αντιαμερικανικά συνθήματα!

Προς Θεού αγαπητέ μου Τραμπ, μην επιτρέψετε να χαθεί αυτή η μοναδική ευκαιρία που σας προσφέρω. Εγώ ως Αριστερός, αποτελώ την μοναδική σας ευκαιρία να μεταβάλετε την Ελλάδα σε στρατιωτική βάση χωρίς να υπάρξει ίχνος λαϊκής αντίδρασης. Όταν και αν ξυπνήσει ο ελληνικός λαός, θα είναι πια αργά γι’ αυτόν, γιατί όπως σας είπα, εγώ μαζί με τον Πάνο θα έχουμε στερεώσει την εξουσία των μικρών θηρευτών στην υπηρεσία του μέγιστου θηρευτή, τη δική σας, αγαπημένε μου κ. Τραμπ. Και τώρα ας μου επιτρέψετε να αποσύρω το χέρι μου. Θέλω να ελπίζω ότι με αυτό μου το χάδι με κατανοήσατε πλήρως.

Δικός σας στη νέα εποχή των σχέσων Αμερικής-Ελλάδας εναντίον των βαρβάρων…».

Χανιά, 21.10.2017
Μίκης Θεοδωράκης

Δεν υπάρχουν σχόλια: